23 Eylül 2007 Pazar

987>999

Her ramazan ayında olduğu gibi bu yıl da iftar ziyaretlerine başladık. Epsilon büyüklüğündeki bi cisim atsak masanın üzerinde düşmez diyebileceğimiz sofraları gözle görür olduk. Bu ramazanın en çok bu yönünü seviyorum oruç tutmayan birisi olarak. Eğer iftara katılacak grup büyükse masayı genişletme faslı da çok zevkli olur. Masanın gizli bölmesinde ek bir bölüm çıkar ve 8 kişilik masa olur sana 16 kişilik. Oruç açılmadan çok rahat sığılabilinir masaya ama artan göbek hacmiyle sığma potansiyeli ters orantılı olduğundan yemeği erken bitirenler yer açmak için sofradan erken kalkar. Daha ağırlaşmış bir vücut artık daha ağır konulardan konuşmalıdır. Havadan sudan konular sarmaz artık , ülkeyi kurtarmalıdır aile büyükleri...

Hatırlıyorum bu hep böyleydi. Ben 4. sınıfa giderken de hep aynı konular konuşuluyordu. " Sosyal demokratların oy verebileceği parti yok Hakkıcım" "Haklısın sosyalist kalmadı bu ülkede." gibi süregelen cümleler. Ben de daha yeni sosyal dersi almaya başlamışım, sosyalimde iyidir, 5 alırdım hep, acaba ben de sosyalist mi oluyorum şimdi derdim kendi kendime. Ama fen bilgim de bi o kadar iyiydi, o zaman sosyalist olamam.. noluyom lan ben! İşte konuyu baştan anlamadığım için hiç düşünmedim uzun yıllar. Ama geçen günkü iftardan sonraki ağır muhabbet faslında ben de söz hakkı almıştım. Artık ülkeyi kurtarabiliyordum. Zaten askerden kağıt da geldi "Çabuk gel sana ihtiyacımız var" şeklinde. Yok dedim ben evde babamlarla kurtarcam ülkeyi. Neyse efendim konu son ayın güncel konularından biri "999" hareketiydi. Benim düşüncelerim ise şöyleydi...

999 sayısını bize ilk okulda "rakamları aynı" 3 basamaklı en büyük sayı diye öğretiyorlardı. Bu bile gayet açıklayıcıdır. Bize aynı adamlar gerekmiyor. Fenerbahçenin bir sloganı vardı 98>100 diye, aynı şekilde bu durumda da 987>999 olcaktır. Öyle bir durum içersindeyiz ki sanki bu ülkedeki bize tek hitap eden parti Chp miş gibi davranıyoruz. Umut Sarıkaya bi karikatüründe Karl Marx'a "ben de baykalı sevmiyorum ama chpden başka parti mi var" dedirterek mükemmel bir tespitte bulunup, bunu bize gösteriyor. Bana da başka birşey demek düşmüyor..

Hiç yorum yok: