17 Nisan 2010 Cumartesi

Tahmin

Akla, sezgiye veya bazı verilere dayanarak olabilecek bir şeyi, bir olayı önceden kestirme, kestirim.
İşte bu konuda çok başarılı olduğumu düşünüyorum(bahis hariç). Genellikle verileri, akıl mantık çerçevesi içinde harmanlayarak geleceği seziyorum, tahmini çakıyorum. Çok fazla sayıda başarılı tahminlerim oluyor ama şu an aklımda olan 3 tanesini yazıcam buraya uzun olmasın diye.
Benim açımdan önemli olan ilk tahminim; 5.sınıf sonunda hazırladığımız skeçte olmuştu. Skeç, o zamanlar çok popüler olan Güner Ümit'in sunduğu turnike programının değişik bir versiyonuydu. Yarışmacılar Osmanlı padişahlarıydı. Ben de yarışmacılardan biriydim. Günir Ümit de Mahmut olmuştu. Yarışmanın finaline kalmak için bi soru soruluyordu. Gerçek cevaba en yakın cevabı veren finale kalıyordu. Mahmut soruyu kendi hazırlamıştı. Herkesten de saklıyordu. Ben de meraklı insanın bi şekilde ulaşmaya çalışıyordum soruya ama bir türlü becerememiştim. Neyse bir prova sırasında hazırladığı soruyu sordu. Fatih bugün yaşasaydı kaş yaşında olurdu diye. 5. sınıfta Osmanlı ile ilgili tek bilgim galiba 1453'tü. Bu adam genç yaşta fethetmişti burayı dedim. Topladım çıkardım kafamda bi sayı sallamıştım. O anki azıcık bilgimle tam yaşını tahmin etmişim. Finalde yarışmaya hak kazanmıştım. Ama ulan nasıl bildim diye uzun süre düşünmüştüm. Acaba cevabı önceden gördüm mü diye kendimden bile şüphelenmiştim. Tabi o zamanlar bendeki tahmin yeteneğinin farkında değildim.
Geçen yaz Çağlarla msn'de konuşuyorduk. Yaz tatili planları falan. Onurla İnterrail yapacağını yunanistandan başlayıp italya ispanya sırayla dolaşıcaz demişti. Biz de madrid ve barcelonaya gidicektik. Büyük ihtimalle ağustos sonu barcelonada olacaklarını sölemişti. biz de o tarihlerde orada olmayı planlıyorduk. Ben Barcelonada bulacağım oğlum seni dedim buna hesaplarımı yaparak. Tabi inanmadı iddaaya falan girdik. Msn geçmişinde kayıtları duruyodur. Neyse Barcelonada carrefourda alışveriş yaparken arkadan bir ses tanıdık 'çikolotalar nerde onur'. O an aha yine oldu lan demiştim içimden. Hostellerin birbirine yakın olacağını, La Rambla'nın yakınlarında da ikidebir gidip geleceğimizi düşünerek bulacam oğlum seni demiştim. Ve bir tahminim daha tutmuştu böylece. Dünyanın öbür ucunda karşılaştık lan, bunu da götümden sallamadan tahmin etmem hala garip geliyor.
Son olarak yakın bir zamanda bir olay oldu. Ahmet bizde kalıcaktı. Evinden(Kuzguncuk) çıktı bize(Acıbadem) geliyor. Gelirken de mesajlaşıyorduk. 'lan kaç dakkaya gelicen' tarzında mesajlar. '15 dakkaya ordayım' gibi sallamasyon tahmin mesajları. Neyse o sırada 'gelince yaptığım mallığı anlatıcam sana' diye mesaj attı Ahmet. 'Lan mal beşiktaşa mı geçtin yoksa' diye anında geri döndüm. 'nerden bildin lan' tarzı bi mesaj. Eee malımı iyi tanımışım dedim içimden. Adamın kafası Gümüşsuyunda aylardır. Ayakları başka nereye götürecekti onu. Sonuç olarak az bilgiyle bi tahmin daha patlattım bir hafta önce.
Dileğim şu, bahis olaylarında da doğru tahmini yapabilmem. Gerçi takımlar hakkında fazla bilgim olduğu zaman kaybetme ihtimalim çok az. Bunu da sömestr arasında ispatladım. Speedcard yoksunluğundan bir işi yaramadı bu ispatım. Şimdi de kartım var, zaman yoksuluyum.

Hiç yorum yok: